Karib/Dél-Amerika

Több mint 50 tanúsítvánnyal rendelkező szálloda Európában és Észak-Afrikában. Kompenzálható az utazások CO2 kibocsátása.

A Dertour zöld színűvé válik: a DER Touristik első alkalommal vezet be fenntartható termékeket tartalmazó magazin formátumú (magalógus) katalógust.  A több mint 80 oldalas katalógus elsősorban Európára összpontosít, kizárólag fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező szállodákat mutat be. A magalógust az adott úti céllal kapcsolatos izgalmas információk és történetek  is gazdagítják.

Szintén új: A vendégek a myclimate klímavédelmi szervezeten keresztül önként kompenzálhatják utazásuk CO2-kibocsátását - az érkezéstől a transzferen át a szállodai tartózkodásig. Az adott ajánlat alatt megjelenő összeget csupán szemléltető példaként számoltuk. Minden utazó könnyen kompenzálhatja lábnyomát a dertouristik.myclimate.org weboldalon keresztül. Például a Balti-tengeren eltöltött hétnapos szállodai tartózkodás CO2-kompenzációja vonattal utazva személyenként 2 euró, míg a mallorcai szállodai üdülés egy héttel, a repülést is beleértve, fejenként 10 euróval ellensúlyozható. Önkéntes hozzájárulásukkal az ügyfelek támogatják a Myclimate klímavédelmi projekteket Ugandában, Ruandában és Brazíliában.

„Világszerte intézkedéseket teszünk annak érdekében, hogy a turizmus szénlábnyoma a lehető legkíméletesebb legyen. Mivel azonban évekbe telik, mire a kibocsátásmentes turizmus lehetséges, az első dolog, hogy megoldásokat kell találni az utazások minél „klímabarátabbá" tételére. Jelenleg nagy érdeklődést tapasztalunk a fenntartható üdülési ajánlatok iránt. Ezzel a magalógussal szeretnénk vendégeinknek irányítottan segítséget nyújtani a fenntartható utazáshoz" - mondta dr. Ingo Burmester, a DER Touristik Central Europe vezérigazgatója.

A tudatos utazás programba felvett szállodák Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Horvátországban, Olaszországban, a spanyol szárazföldön, a Baleár-szigeteken, a Kanári-szigeteken, Görögországban, Egyiptomban, Cipruson, Bulgáriában, Törökországban és Portugáliában találhatóak. Valamennyi szálloda elismert fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkezik, amely megfelel a Globális Fenntartható Turisztikai Tanács (GSTC) kritériumainak, és a fenntartható gazdálkodás jellemzi a társadalmi, gazdasági, kulturális és környezeti szempontokat illetően is. A GSTC szerint az ilyen jóváhagyási pecséttel rendelkező házak megfelelnek a piac legmagasabb társadalmi és környezeti normáinak. „A fenntarthatóság mindenkitől folyamatos változást igényel. Évek óta támogatjuk kiemelkedő teljesítményt nyújtó hoteleket a fenntartható folyamatok lépésről lépésre történő megvalósításában, és velük együtt dolgozunk a további fejlesztéseken. Most jó úton járunk" - mondta meggyőződéssel Ulrike Braun, a DER Touristik Group társadalmi felelősségvállalási igazgatója.

 

A DER Touristik világszerte 1700 alkalmazottal rendelkező ügynökségei szintén felelősséget vállalnak és hozzájárulnak az üdülési ajánlatok fenntartható fejlődéséhez. „Minden országban  kapcsolatban állunk szállodákkal és sok más partnerrel. Annak érdekében, hogy felajánlásainkat felelősen tudjuk megtervezni, átfogó követelményeket fogalmaztunk meg, amelyek tükrözik ökológiai, társadalmi és erkölcsi elveinket" - mondta dr. Klaus-Ulrich Sperl, a DER Touristik Group vezérigazgatója. A fenntartható folyamatok kidolgozása során a DER Touristik különös hangsúlyt fektet saját szállodai márkáira, a Sentido, Calimera, PrimaSol és Cooee hotelekre. Az egyszer használatos műanyag elkerülése és az élelmiszer-pazarlás csökkentése két példa, amelyeket saját szállodáikban népszerűsítenek, és amelyeket a magalógus ismertet. A „tudatos utazás" során a vendégek háttérinformációt is kapnak, valamint beszámolókat találnak a DER Touristik Alapítvány társadalmi és környezeti projektjeiről is.

„A fenntarthatóság témája még a világjárvány idején sem veszítette el jelentőségét számunkra. Az elmúlt hónapokban folyamatosan azon dolgoztunk, hogy fenntartható utazást kínálhassunk ügyfeleinknek, és népszerűsítsük a környezettudatos turizmust. Az első eredmény az új magalógus. De még mindig sok tennivalónk van - elkötelezettségünk nem ér véget ezzel a programmal" - mondta Burmester.

 

Például a DER Touristik 2022-ig 15 százalékkal szeretné csökkenteni a társaság frankfurti és kölni telephelyeinek, a DER utazási irodáknak és a DER Touristik Hotels & Resorts CO2-kibocsátását. 2023-ig a DER Touristik kitűzött célja alapportfoliójának a CO2-kibocsátását 25 százalékkal csökkenteni, és teljes mértékben a DER Touristik állatjóléti irányelveihez igazodni. Ezen túlmenően a vállalat összes saját szállodájának a Travelife szabványnak megfelelő tanúsítvánnyal kell rendelkeznie, és 100 százalékban elhagynia az egyszer használatos műanyagot. A DER Touristik Hotels & Resorts összes szállodája képzett gyermekvédelmi témában.

- / További cikkek

Megnyitott Európa első Banyan Tree szállodája, az Angsana Corfu

A buja, zöld hegyekkel és olajfákkal teli, mediterrán kertekkel körülvett Angsana Corfu Resort & Spa...

0